• Spelling Bee Contest by Colombo Gales School

Last week our talented spellers (Mariana Muñoz, Saray Amaya, Juliana Salas, Isabella Riveros, Sara Otalora, Juan Fernandez) participated in the Inter-school Spelling Bee competition at Colombo Gales school.

Contestants from different schools such as Colegio Mayor de Los Andes, Gimnasio del Norte, Colegio Nueva York and Colombo Gales all competed in this exciting competition. The event was a great success. All attendees, either participant or spectator was fully involved in this valuable educational experience.

Hispano Spellers received medals, small gifts, gift cards and participation certificates while enjoyed the bee-themed cupcakes. They really had an amazing time.

Definitely, spelling bee helps students to improve their spelling, increase their vocabulary, learn concepts and develop correct English usage that will help them all their lives.

Autor: Carlos Briceño
  • School participation in VISMUN

It has been a requirement at our school to make the learning processes evident; our United Nations vocational training is no different. A few days ago, a delegation was sent to take part in the Virrey Solís School Model United Nations (VISMUN) and the results were once more satisfying, for our own Nathalia Ortiz Barrera (10B) was recognized as best delegate in the NATO chapter of the model, this is proof that our students are well-committed to quality, we congratulate Nathalia on a well-executed job.

If we were to use social networking words, this new accomplishment would be represented by the hashtag #SchoolPride and it is this pride we take on the way we tackle our duties, the one that drives us to improve permanently at every endeavor. Congratulations to Nathalia and to our UN vocational training.

Autor: Docente Alejandro Diazgranados
  • DÍA DE LA EXCELENCIA ACADÉMICA -

El Colegio Bilingüe Hispanoamericano Conde Ansúrez  lleva a cabo la cuarta jornada de evaluación de su proyecto educativo en el marco del Día de la Excelencia Educativa, “Día E”, propuesta por el Ministerio de Educación Nacional en su propósito de mejorar la calidad de la educación colombiana. Para este ejercicio, trabajamos con nuestro equipo docente para continuar en el proceso de mejora continua.

• El Hispano participa en concurso internacional

15 estudiantes de nuestro Colegio Bilingüe Hispanoamericano Conde Ansúrez,  fueron escogidos en un proceso conjunto de las áreas de Filosofía e Inglés para participar virtualmente y por primera vez en el Concurso Anual Internacional KIDS PHILOSOPHY SLAM con sede en Lanesboro, Minesota.
    Los participantes enviaron sus dibujos y ensayos según lo requerido por cada categoría. Con ellos reflexionaron sobre la influencia del engaño y la verdad en nuestra sociedad a partir de los temas propios de cada curso.

Les deseamos los mejores resultados a la espera del dictamen de los jueces, quienes darán su veredicto en el mes de Junio

Autor: David Vargas, Docente de Filosofía
  • LITTLE SINGER SHOW

On may 2nd we had our second edition of Little Singers Show, an event of singing performance where our pre-school students interact in the second language with learners from other schools and kindergartens. This second edition was enriched with the attendance of La Enseñanza School, Ecokids, Mentes Ágiles and Mckinley Garten. During the event learners had the chance to participate in a wide variety of games and puzzles where the use of English was essential. All in all, Colegio Bilingüe Hispanoamericano Conde Ansúrez was so glad and proud to be host of those marvelous kids. We are looking forward to have fun and learn tons in 2018. See you there!

Autor: Bilingual Coordinator
  • ARTE HISPANO EN EL XII SALÓN DE ARTES

El Colegio Bilingüe Hispanoamericano Conde Ansúrez participó en el XII Salón de Artes, concurso inter colegiado organizado por el Colegio José Máx León, en esta ocasión el tema fue “Fluir Como un río”,  con el fin de expresar y contemplar las  emociones y pensamientos, sumergiéndose en la comprensión de la naturaleza humana, y fortaleciendo nuestras relaciones, hacia una sana convivencia.

Nos complace presentar los resultados del concurso:

Categoría Preinfantil

Primer puesto con la obra "Dentro de mí hay un Río" Alex Mosquera 2°C

Segundo puesto con la obra "Río de Vida" Juan Sebastian Granados 2°A

Categoría Infantil

Primer puesto con la obra "Manos que salvan vida" María José Alfaro 5°A

Segundo puesto con la obra "La vida" Daniela Geraldino de 4°B

Categoría PreJuvenil

Primer puesto con la obra "Conexión" Isabela Madroñero 8°A

De igual forma el talento de los más pequeños fue exaltado por el organizador del concurso y recibieron un diploma de reconocimiento.

Felicitamos a nuestros estudiantes por su excelente trabajo y compromiso en representación de la comunidad Hispana.

• Spelling Bee Contest by Colombo Gales School

Autor: Carlos Briceño
  • School participation in VISMUN

Autor: Docente Alejandro Diazgranados